hale stalowe

Czym jest Outdoor advertising?

Outdoor advertising, czyli w żargonie branżowym popularny outdoor to nic innego jak reklama zewnętrzna. W uproszczonym ujęciu jest to reklama, która znajduje się poza miejscem zamieszkania odbiorcy (out-of-home advertising). Ma ona na celu zachęcać do zainteresowania reklamowanymi treściami wszędzie tam, gdzie przebywa potencjalny „target” (zainteresowany odbiorca). Z uwagi na zazwyczaj dość wysokie koszty takiej reklamy jest ona mocno profilowana.

Co oznacza profilowanie — targetowanie reklamy zewnętrznej?

Tak jak nie ma z tym problemu w przypadku reklam dostarczanych klientowi bezpośrednio w postaci materiałów reklamowych przekazywanych na adres, czy też bezpośrednio do jego urządzeń elektronicznych, tak w przypadku reklamy zewnętrznej profilowanie reklamy jest dość trudne. Jednak już od jakiegoś czasu powoli się to zmienia. Z pomocą przychodzą cyfrowe billboardy, rolowane citylighty i inne formy reklamowe umożliwiające zmianę przekazu w zależności od pory dnia, czy bieżącej sytuacji.

Jakie nośniki reklamowe w reklamie zewnętrznej?

Podstawowym i najczęściej kojarzonym z reklamą outdoorową nośnikiem reklamy jest billboard, ale znacznie lepiej znanym, jeszcze niedawno, przez wszystkich był słup ogłoszeniowy. Także popularne niegdyś były plakaty rozwieszane na płotach i murach. Te obecnie towarzyszą nam najczęściej jedynie podczas wyborów, ale już w komunikacji reklamowej, nie są mile widziane. Mamy również do dyspozycji tablice reklamowe, citylighty, czyli podświetlane gabloty przystanków komunikacji, oraz całą gamę środków reklamowych mieszczących się pod pojęciem reklama ambientowa. W świetle mocno rozwijającego się przemysłu i konieczności rozbudowy infrastruktury logistycznej zyskaliśmy również olbrzymie powierzchnie takie jak magazyny, hale stalowe Amwin i inne obiekty przemysłowe, które z powodzeniem są wykorzystywane, do prezentacji przekazów reklamowych. Ich wartość zwiększa często atrakcyjne umiejscowienie wzdłuż autostrad i dróg szybkiego ruchu, jak i jednolita ogromna powierzchnia stanowiąca wyzwanie dla specjalistów od reklamy.

Technologia z filmów SF

Jeszcze kilkanaście lat temu zewnętrzne reklamy emitujące przekaz w formie wideo były jedynie elementem scenografii filmów fantastycznonaukowych takich jak np. “Łowca androidów”. Obecnie ekrany reklamowe a coraz wyższej rozdzielczości są w każdym większym mieście, a czasem nawet można je spotkać w mniejszych aglomeracjach, czy przy większych węzłach komunikacyjnych. Ta technologia znacznie obniżyła koszt dotarcia do odbiorcy i umożliwiła wcześniej wspomniane targetowanie. Inne reklamy mogą być emitowane podczas codziennej wędrówki ludzi do i z pracy a inne wieczorami. Co innego zobaczymy w weekend, a co innego w święta. Brak konieczności zamawiania drogiego druku, usługi rozklejania i możliwość szybkiego reagowania na zmieniające się potrzeby rynku wygrywa.

Reklama zewnętrzna mimo rosnącej popularności reklam cyfrowych na urządzeniach osobistych stanowi atrakcyjną dla reklamodawców możliwość jeszcze większego wysycenia rynku swoim przekazem.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.