Przechowywanie materiałów reklamowych

Czynniki wpływające na jakość przechowywania

Zanim jakikolwiek towar, materiały, produkty zaczną być dystrybuowane, muszą poczekać na swoją kolej w magazynach. To samo dotyczy wszelkich materiałów reklamowych, które, zanim zostaną użyte, magazynowane są w specjalnie do tego przeznaczonych pomieszczeniach.

Bez względu na to, jaki asortyment jest przechowywany w magazynie i bez względu na jego pojemność, zawsze należy sprawdzić kilka czynników, które będą miały wpływ na stan fizyczny magazynowanego towaru, będzie to:

    • Temperatura to ważny czynnik oceny właściwej atmosfery w magazynie, szczególnie gdy przechowywane są w nim materiały reklamowe wykonane najczęściej z delikatnych materiałów, jakimi są: pa
      pier, tkanina, szkło. Wahania temperatury powietrza mogą uszkodzić papier, a z tkaniny usunąć kolor.
    • Powietrze, a przede wszystkim składniki powietrza, czyli tlen i dwutlenek węgla biorą udział w procesach utleniania i rozkładu. Będzie się to przejawiało odbarwianiem i marszczeniem się papieru. Ponadto w powietrzu może znajdować się wiele drobnoustrojów i zanieczyszczeń, przede wszystkim kurz, który może zanieczyścić wszelkie źle zabezpieczone przedmioty.
    • Światło, promieniowanie świetlne, a przede wszystkim jego nadmiar wpływa negatywnie na wszelkiego rodzaju materiały reklamowe. Zbyt intensywne i długotrwałe powoduje blaknięcie kolorów, płowienie czy szarzenie. Dlatego magazyn, w którym przechowuje się materiały reklamowe, powinien być wyciemniony.
  • Czas jest kolejnym czynnikiem mającym wpływ na przechowywanie towarów w magazynach. Zbyt długie przechowywanie, w tym materiałów reklamowych bez ich przemieszczenia, przewietrzenia czy odkurzenia działa destrukcyjnie i wyniszczająco.

Dlatego przechowując w magazynach materiały reklamowe, trzeba mieć wzgląd na wszystkie czynniki dotyczące atmosfery, jaka panuje w magazynie. Równie ważnym czynnikiem dla każdego produktu przechowywanego w magazynie jest logistyka magazynowania.

Logistyka przechowywania

Wszelkie przedmioty przechowywane w magazynach, w tym również materiały reklamowe powinny posiadać przemyślaną logistykę, przede wszystkim ze względu na łatwość dostępu do nich oraz właściwego rozpoznania. Do poprawnego składowania służą różnego rodzaju regały metalowe (zobacz regały) oraz pojemniki plastikowe, (zobacz pojemniki) które na tych regałach można składować. Regały metalowe umożliwiają dostęp do materiałów reklamowych z każdej strony a pojemniki plastikowe do właściwego zabezpieczenia przed światłem, wilgocią czy zanieczyszczeniami.

Zdjęcie e-promag.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.